Wednesday, February 2, 2011

kisah hari semalam..

hari nie memang best la. macam2 benda aku buat. ntah macam mana aku bangun awal sikit hari nie(awal 1jam jer). bangun2 bukak tudung salji takde makanan. mak aku tak masak sebab adek aku demam. yang ada cume kuih karipap jer. karipap pown karipap la.

tapi naseb baek bapak aku balik lepastue. bawak lauk beli kat kedai. macam2 ada. masak lemak perut, ayam masak merah, masak lemak jantung pisang, asam pedas ikan pari. dah lama kowt tak makan sedap. memang balik umah nie makan jela keja aku.


abes jer makan mak aku amik keputusan nak bawak adek aku pegi klinik. tapi adek aku menangis taknak. biasela budak kecik. pujuk punye pujuk akhirnyer dia nak pegi. dengan syarat dia nak makan bubur mcd. adeih demand plak dia. tak padan ngan demam. aku tak oder ape2. tapi biasela mak aku. kalau sorang oder dia akan beli benda yang sama. sebab taknak kitorang berebut.

balik2 jer amek ko. 4 biji burger prosperity atas meja. tak sampai 3 jam lagi kowt makan tengah hari tadi. aku pown tanpa membuang masa sebiji prosperity aku sambar. yang lagi best mak aku pergi beli double prosperity. memang makin gemuk la aku kalau duk umah lama2. aku sorang duk abeskan sebiji. memang balas dendam betul aku makan kali nie. mungkin sebab aku kat UMP agak kebulur.


malam pulak bapak aku kuar gi kedai mamak. aku tak oder pape sebab kenyang lagi. tapi adek aku pegi oder mee gorang ayam. aku pown tumpang sekaki la. takde makneyer dah kenyang.


abes cerita pasal makan. hari nie akhirnya aku dapat melepaskan niat aku untuk round satu kampung ngan motor mak aku. walaupown dah lama aku balik. tapi belum ada peluang lagi sebab hujan jer memanjang. naseb baek hari nie cerah sikit.

mula2 hampir gak tak dapat sebab adek aku yang demam tue menangis nak ikut. tapi naseb baek mak aku bagi. malas nak dengar budak tue manengis. memang syok la. yang bagus nyer elok2 jer aku parkir motor nak masuk rumah. dan2 hujan turun. lebat pulak tue. alhamdulillah syukur sangat. hehehe..
gambar2 makanan ehsan dari google. yang betul punye dah selamat masuk perut. huhuhuhuh..

No comments: