Friday, February 25, 2011

CONTEST "Saya lah Gadis Melayu Pilihan"

Gadis melayu

saya la tue.. hehehehehe..

CONTEST "Saya lah Gadis Melayu Pilihan" anjuran ANA ILMUNA..

Perhatian: SYARAT-SYARAT TAMBAHAN....

1) Copy dan pastekan syarat diatas pd awl entry contest anda tu
2) Diakhir entry anda tu sila tag 3 nama blogger y anda suka okey..
3) Dah siap sila letakkan link contest anda tu dekat komen entry ni okey..
4) Blogger Malaysia sahaja y layak menyertai contest ni
5) Tarikh tamat contest: 1 mac 2011



MASAK LEMAK CILI API IKAN KEMBUNG

bahan2
  • kunyit idup
  • 8 biji cili padi atau mengikut tahap kepedasan yang diinginkan
  • santan
  • daun kunyit
  • 3 ekor ikan kembung
  • asam keping
cara2
  • ikan kembung disiang dan dibersihkan
  • kunyit dan cili padi ditumbuk halus
  • jerang santan atas api yang kecik sambil dikacau supaya santan tidak pecah
  • campur bahan tumbuk kedalam santan yang di jerang tadi
  • kacau santan
  • masukkan ikan, garam secukup rasa dan asam keping
  • bila santan dah mendidih padamkan api
  • siap untuk dihidang

aku bukan pandai masak masakan kampung sangat. yang simple2 jer taula. huhuhuhu..

aku nak tag
elya
juerk
yaya

No comments: