Monday, February 21, 2011

kisah aku ngan abang JPJ.. ngeeee~

Pkcik JPJ : eh...kamu xboleh masuk line org...kira salah ni...
Alia : eh..yeke? mane ade..( xmngaku salah)
Pkcik JPJ : ade2 tadi..xboleh wt cmtu...bahaya...kawalan stereng lemah ni...
Alia : alaa...sikit je..ter"masuk" je...huhu~ (dgn muka dah malu abes~!!)
Pkcik JPJ : xboleh...kira dah kandas....jom balik..smbil snyum2...(mngkin nk pujuk...)
Alia : alaa...baru salah 1 pkcik..nak bawak lagi (nada xpuas hati)..
Pkcik JPJ : boleh bwk lagi tp tetap kira kandas jugak...hee~
Alia : huhu (-_-)" alaa...sekejapnya bawak...malu la saya nak balik..(paksa senyum)...
Pkcik JPJ : xpe2...jgn sedih...keje dah ke...?
Alia : x...saya belajar di UKM...
Pkcik JPJ : pandainyeer (^_^)" boleh masuk U...pndai tu..
Alia : (muka sedih)...kalau pandai masuk U je....tapi xpandai bawak kereta (T_T)"
SAMBIL MENUJU MASUK KE TEMPAT MEMANDU.....
Alia ; janganlah berhenti depan diorg tu pakcik....(-_-)" muka malu....
Pkcik JPJ : sambil senyum dan berhenti jauh dari tempat ramai org....(^_^)~
Alia : terima kasih pakcik....inilah kali pertama dan kali terakhir saya nak amik test JPJ kereta...pasni saya nak amik lesen helikopter terus.....(muka habis merajuk dan sedih...)

bile baca citer kat atas nie. tetibe teringat time aku amek lesen kereta masa abes matriks dulu. nak gelak pown ada. lebih kurang sama ngan citer kat atas nie la. tapi aku lagi dahsyat. sepatah yang JPJ tue tanya sepatah je aku jawab.

masa tue hanya tuhan je tau macam mana bengangnyer aku. sampai JPJ tue yang mulanya aku nampak hensem giler. tetibe jadi raksasa di mata aku. aku ingat lagi macam mane JPJ tue cube pujuk aku bile nampak aku tak nak pandang muka dia lansung masa dia tulis borang aku.

aku tak makan pujuk kowt. laenla kalau dia kata nak bagi 2nd chance. mugkin aku siap boleh ajak date lagi kowt ngan dia. tak kesah kalau aku kena belanje sume. ngeh3..(bunyik cam nak bagi rasuah lak).. ish3 tak baek kowt.

malu pown ada. tak sempat keluar pusat memandu lagi aku dah kandas. nie garisan kuning punye pasal la. geram giler. naseb baek masa tue tak de kereta kat belakang. kalau tak aku tak tau mana nak letak muka nie.

tapi alhamdulillah percubaan kali kedua aku berhasil. walaupown selepas setahun percubaan pertama aku gagal. kira hebat la jugak aku an. ngeeeee~

sekarang aku teringin nak ada kereta la plak. ada sesape tak nak bagi aku kereta...??? heeeeee~(tak malu tol minah nie)

No comments: