Saturday, February 12, 2011

better kawan dari....

entry aku kali ni aku nak cite sal pengalaman aku ngan lelaki. aku mula kenal insan bernama lelaki masa aku PLKN dulu. bukan maksudnyer mase kecik2 dulu aku tak penah tengok lelaki. abestue bapak aku tue pe. tapi aku mula kenal perwatakan sebenar lelaki masa tue. sebabnyer aku dari form1 smpai form5 sekolah perempuan. aku rasa korang2 yang sekolah satu jantina sama ngan aku paham ape yang aku rasa.

masa PLKN dulu aku sedaya upaya cuba kawal perasaan aku. no love sebab aku belum ready untuk sume tue. tapi entah macam mane dalam minggu pertama aku jejakkan kaki kat kem tue. aku dah kena ngorat ngan sorang mamat nie. aku ingat mamat india. rupanyer mixed melayu pakistan.

ape aku buat..?? mula2 aku takowt giler kowt ngan dia. asyik lari jer. seram sebab tak penah orang layan aku camtue. kitorang selalu terserempak bile turun dari surau. dia mesti kejar aku dari belakang. aku ape lagi. amek langkah laju la. huhuhu..

aku ingat penah sekali tue dia nak panggil aku. tapi dia tak tau nama aku. abes sume nama pompuan keluar dari mulut dia. yang pasti nama aku tak kuar lansung. jadi aku buat bodo jela. tapi last2 dia panggil wati( nama panggilan untuk wirawati PLKN kat kem aku). baru aku pandang. sebab masa tue memang kebetulan aku sorang je pompuan kat tempat tue.

tapi lepas dua minggu tetiba dia macam lupa ingatan. kalau dulu bile nampak aku dia akan tegur. tapi tiba2 dia macam tak kenal aku lansung. aku sendiri tau tau nape. mungkin jugak sebab cara balasan aku bile dia tegur aku buat dia kecik ati. serius aku cakap masa tue aku tak pandai nak ber'hye2' ngan lelaki. jadi setiap kali dia nampak aku jangan harapla aku nak tegur dulu. mungkin sebab tue kowt.

tapi last2 aku dapat tau dia dah dapat awek kat kem tue jugak. masa tue baru aku paham nape dia layan aku macam tue tetiba. ape niat dia kat aku sebenarnyer dulu. nape tak teruskan bekawan je. nape mesti layan aku camtue. masa tue aku set mind aku untuk jual mahal kat lelaki. lelaki hanye untuk dijadikan kawan.

bukan dia je sorang yang buat aku macam tue. ada sorang lagi. lebih kurang sama jer. bile nampak aku macam nampak benda pelik. " eh-eh tia....!!!" tue jela dialog dorang nie bile nampak aku. pelik sangat ke aku nie. tapi lepastue aku dapat tau dia jugak dapat awek. terus macam tak kenal aku. please la...

kat matrik laen plak ragamnyer. lagi dahsyat. aku ingat lagi minggu ke-3 aku kat matrik. masa tue aku ngan rumate aku ngah tunggu burger kat kafe C. tetiba rumate aku suh aku ngintai dak laki yang duk depan kitorang. tapi agak jauhla. aku dahla time tue tak pakai spek. rabun tapi bajet tak nak pakai spek. rumate aku cakap geng2 tue duk pandang dia. memang tak hairanla sebab rumate aku tue memang comel.

bape minit lepastu tetiba 2 orang laki dari geng tue datang duk kat meja kitorang. masa tue hanye tuhan je yang tau camner terkejutnye aku. yang pasti memang betul la geng2 tue duk pandang rumate aku tadi. rupenyer salah sorang dari dorang bekenan ngan rumate aku tue. tapi ape kes plak mamat sebelah dia nie. nak ejas aku lak. nie mesti kes tangkap muat.

tak ada taufan tak ada ribut member mamat yang minat rumate aku nie ajak aku kaple. giler pe. aku tak tau nak cakap pe. aku memang terkejut nak mati masa tue. rasa nak lari pown ada. tapi kesian kat rumate aku. nak tolak aku takut dia terasa. nak terima aku tak nak dia. yela baru jer jumpa kenal pown tak tetibe ajak kaple. memang buang tebiat la. tapi tak tau nape aku 'baek ati' sangat ckap yes.

tapi balik jer bilik baru aku ada keberanian untuk terus terang ngan dia. aku mintak kitorang bekawan jer. dia pown sendiri mengaku yang dia maen2 jer mintak kaple tue. tapi dia memang betul2 suka kat aku. jadi kitorang bekawan jer. tapi kadang2 ada jugak dia cakap I LOVE YOU. tapi aku cume jawab I MISS YOU. tu pown sebab aku belaja kat PLKN dulu. cikgu cakap kalau dia cakap I LOVE YOU kitorang kena jawab I MISS YOU. dan juga kalau sebaliknyer.

lepastue entah camner dia dapat tawaran lagi bagus dari matrik. jadi dia pown pindahla. kitorang contact just ngan mesej jer. tapi entah camner satu ari nie aku tak dapat nak balas mesej dia sebab aku sibuk ngan latihan KAKOM aku. balik lewat kowt. tak sempat nak tengok enset. tapi tak sangka lak tue mesej dia yang terakhir...

aku decide time tue takkan jatuh cinta kat lelaki selagi aku belum ready. jadi kehidupan aku kat matrik lepatue aku banyak abeskan masa ngan kawan pompuan aku jer. kalau outing pown ngan dorang jela. memang enjoy giler time tue..

BESAMBUNG.. ngeeeee~

No comments: