Thursday, September 2, 2010

kelawar datang melawat..

selalunye orang tua2 kate kalau rama2 masuk rumah maknenyer ada orang istimewa nak datang. tapi kalau kelawar plak pe maksudnyer..??

memang klaka la malam tadi. masa tue jam nak dekat kul 2. tengah aku syok online tetibe nampak 1 benda nie terbang masuk bilik aku. nak kate rama2, besar giler. laju plak tue dia terbang. rupenyer kelawar. terkejut beruk kitorang 1 bilik. mimi yang tengah tido terjaga sebab perasan kelawar duk hinggap atas dia. ape lagi menjerit la 1 bilik. bergaduh ngan kelawar tue. yang peliknyer kitorang dah bukak sume tingkap ngan pintu luas2. tapi tetap gak dia tak nak kuar. ada sekali tue dia hinggap kat langsir tingkap. aku bajet kalau libas langsir tue dia akan gerak keluar. tapi boleh pulak dia masuk balik. adeih.

masa tue sampai penat duk melibas penyapu nak suruh makhluk tuhan nie keluar. tapi tak nak jugak keluar. siap search kat google lagi camner cara nak halau kelawar. hahahahaha. kelaka giler. kesian kat mimi mata merah tahan mengantuk. aku ngan mieza maseh lagi berusaha melibas penyapu nak halau benda tue keluar. dekat 2 jam jugak kitorang bertarung ngan kelawar tue (macam bagus je bunyik). akhirnyer mungkin kelawar tue pown penat duk terbang2 dalam bilik dia hinggap kat beg luggage mieza. kitorang pown angkat beg tue pelahan2 lepas tue terus campak keluar. terus tutup pintu. naseb baek beg mieza tak pecah.

bile dipikirkan balik memang kelaka la pe yang berlaku malam tadi. aku sendiri sampai sakit kepala kepenatan tambah mengantuk. akhirnyer mimi dapat sambung tido dia balik. aku ngan mieza sambung ngadap laptop masing2.

gambar kelawar nie aku ngan alia tangkap waktu kitorang balik dari makan tengah ari. kelawar malam tadi tak dapat tangkap gambar dia. sebuk menghalau. huhuhuhuhu..

update: ada orang tegur sal makan tengah hari tue. bukan time bulan pose nie ea. jangan salah paham. masa k-siswa bulan 6 aritue. hihihihihi..

No comments: