Sunday, January 16, 2011

kebetulan atau suratan..

wawawawa.. sangat lawak ape yang berlaku kat aku dalam 2 hari nie. memang jadi sejarah la. sampai aku dah macam orang gila pown ada. kejap senyum, kejap gelak, kejap senyap termenung.

kisahnyer bermula bila ak ngan geng 4 dara amik keputusan untuk release tension overnite kat kuantan. perjalanan kitorang bermula kat ECM Mall. nak carik tiket wayang midnight kononnyer. kitorang pown usha la citer pe yang best. tapi takde citer yang best untuk midnight. tapi aku tak paham nape dorang nie tetap agi duk usha. tengah aku boring menanti dorang mengusha aku pown cuci mata tengok sekeliling.

tengah duk sedap cuci mata entah macam mana termasuk sabun. pedih bukan je pedih kat mata jer. tapi kat hati jugak. betol kata pepatah. sepandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah juga. dalam dunia nie memang jangan arap la hidup akan selamat kalau menipu menjadi tongkat. cheeewahhhh..

ape yang aku nampak..??? sebenarnyer waktu dalam kereta lagi aku dah mula rasa ada sesuatu yang akan menanti aku. rupenyer tuhan nak tunjuk kat aku yang aku sepatutnya bersyukur dengan ape yang berlaku kat aku selama ini. tak payah sedih2 pasal orang tak guna tue. buang masa jer. dia nampak sangat hepi mempermainkan perempuan laen. entah bile entah dia akan berubah. hanya tuhan je yang tau.

yang tak sangka boleh plak jumpa dia 2 ari berturut. kat tempat berlainan with perempuan yang berlainan. ape kes..?? kuasa tuhan kita tak boleh jangka kan. 1st kat ECM Mall. 2nd kat pantai sepat. sedangkan tue 1st time aku pegi pantai sepat kowt. Ya Allah sungguh besar kekuasaanMu. aku sendiri tak menyangka. siap terparking kejap kat belakang kereta 'bapak' dia.

"ako masih syg hg tp ako tkot...hg masih muda.." nie pe yang dia cakap kat aku dulu. tapi jelas sangat kata2 dia nie tipu belaka. abestue pompuan sebelah ko tue sape. ko ingat aku tak kenal. tiap2 ari jumpa kat fakulti kowt. junior aku. tipu la kalau kate ko tak tau. memang dasar penipu tak bertauliah.

kesimpulanyer aku sangat lega sekarang nie sebab kebenaran terbongkar depan mata aku sendiri. bukan dengar dari mulut orang. alhamdulillah Ya Allah kerana memperlihatkan kebenaran kepada ku. dan sekarang aku akan cuba jadi yang terbaek untuk memperbaiki hidup aku yang hampir musnah dulu. no more tear and no more sadness because of a stupid man.

aku dah mula suka dengan kehidupan aku sekarang. aku dah mula bahagia sebab aku ada kawan2 yang sayangkan aku. walaupown maseng2 ada ragamnyer. tapi aku bersyukur kerana Allah menganugerahkan dorang pada aku. Allah menarik sesuatu dari kita bukan kerana Dia benci atau murka pada kita. tapi sebenarnyer Dia amat sayangkan kita sebab ada yang lebih baek menanti kita.

6 comments:

NurAkma85 said...

Salam..

Syukurla awak selamat.. nsebb bek awak xterjebak..
Mesti awak sangat bersyukur kn.. Sy bace pon rase amat bersyukur bile awak terselamat.. golongan hawa nh selalu jadi mangsa..

Bg awak, ape awak harap pada laki mcm nh?

Atia_gadismelayu said...

wslm..
saye bersyukur sgt.. alhamdulillah.. arap sgt pe yg jd kt saaye x jd kt pompuan laen jugak.. thanks 4 ur concern..

arapan saye..?? saye arap supaya dia terima balasan dan insaf ngan perbuatan dia.. saye tak sanggup sbnrnyer ble pikir ramai pmpuan yg akn jd mngse klu dia maseh brprangai cmtue.. bwat mase nie saye hanye mmpu brdoa jela.. moga2 Allah makbulkan.. amin..

NurAkma85 said...

Bagus la cm2..

Harap awak bahagia bersama lelaki yang baik & sempurnakan hidup awak untuk kebahagiaan hingga ke akhir hayat..

Atia_gadismelayu said...

thanks.. semoga akak juga bahagia dengan dia..

Syara Mohammad said...

ello...

sakitkan kena tipu?
I pun pernah rasa.
Tapi bkn mcm u lah.


apa2 pun, hope u gonna be fine. =D

Atia_gadismelayu said...

Syara Mohammad: hye.. tenkiu dear.. dlu mmg sakit sgt.. tp alhamdulillah skrg dh ok..^_^