Thursday, February 3, 2011

maggie goreng preggo..

aku dapat peluang masak. mak aku kebetulan keluar ngan bapak aku. jadi ada peluang la untuk aku masuk dapur. aku memang tak tau masak. tapi aku suka masak. kalau aku dah mule masak. macam2 benda merepek aku buat. tapi selalunye ada kaitan ngan maggie.

aku pandai gak masak nasik goreng. tapi dah lama sangat tak masak. lagi pown mak aku sentiasa je masak untuk kitorang. takde peluang pown aku nak masak. mak aku memang tak suke sangat kitorang sepahkan dapur dia.

alang2 dah dapat masuk dapur. keluarla idea untuk masak maggie goreng. tapi masalahnyer cili tak de plak. camner aku nak goreng kalau cili takde. ape rase. ntah camner aku ternampak botol preggo dalam almari. terus aku dapat idea. maggie goreng preggo.

bahan2nya
1. 3ulas bawang putih ditumbuk
2. daging burger dalam peti ais yang aku tak tau bape lama ada dalam tue dicincang
3. 2 paket maggie
4. garam dan ajinomoto secukup rasa
5. preggo

cara2
1. panaskan kuali lepastue taruk sikit minyak
2. tumis bawang putus yang ditumbuk hingga naek bau
3. letakkan 3 sudu besar preggo
4. tumis hingga garing
5. masukkan daging burger yang dicincang
6. lepas daging tue rasa2 dah masak masukkan maggie yang dah direbus.
7. masak sampai masak. ngeeee~


simple tak. orang yang tak penah masuk dapur pown tau buat kowt. tapi ape pown adek aku kate sedap. tapi rase dia pelik sikit. memang pown sebab taruk daging burger tue. jadi ada rasa burger sikitla. kalau ikutkan tak sesuai campor ngan maggie.

tapi beberapa minit kemudian mak aku balik. bukan tangan kosong. mak aku belikan kitorang adek beradik nasi kukus lauk ayam. perut dah kenyang. tapi tak makan membazir lak. nak tak nak aku terpakse gak makan. nasib baek sedap.


naseb baek la cuti seminggu. kalau tak makin gemuk la aku makan je keja. dahla badan dah memang chubby. makin bertambah la ke'chubby'an aku. adeih..

No comments: